Simanja dan Sicomel

Simanja dan Sicomel

Followers

Monday, December 31, 2012

Hari Terakhir 2012

Salam Isnin,

    Hari ni dalam facebook, majoriti orang sebut pasal tahun baru...
So oleh kerana dah ramai mengarut dalam FB pasal tahun baru,
aku nak mengarut dalam blog plak..ha ha...
    Emmm azam tahun baru, untuk 2013 aku rasa takde kot...sebab selalu buat
azam tapi 90% jer capai...mengarut je aku ni..baik tak payah declare apa2...
Cuma aku nak pastikan tahun baru...iaitu start esok....aku nak jadi org yang terbaik
dari hari ni. Cabaran pertama aku bagi kat diri aku...aku nak jadikan aku testimoni
satu produk yang aku tgh ambil sekarang ni....pada sapa yg tau tu tau la...pada yg tak tau tu
nanti kan comparison sebelum dan selepas....org lain makan jadi..so aku pun nak cuba
gak...alang2 dok jauh dari hubby ni..nak jugak aku surprise kan dia..(Perasan lebeyy)...
    Sapa taknak kan, bila sekali sekala jumpa tu, dia akan ckp...
"eh nampak lain la....." walaupun dia TAKKAN ckp.."wah, mummy nampak cantik la"...
at least dia ckp aku nampak lain dah memadai bagi aku....T-T....
Dalam masa yang sama aku nak kuruskan badan gak....walaupun ni azam aku setiap tahun,
tapi tahun ni aku taknak jadikan ia satu azam aku sebab aku tau kalau azam mesti tinggal
azam. So tahun ni aku akan cuba "sedaya upaya" aku untuk menguruskan badan terutamanya
perut aku yg boroi ni.
    Emmm.....walaupun baru jer istihar takde azam tahun depan, alih2 banyak pulak benda
aku nak buat....Lagi satu perkara baru yang aku tgh praktikkan...aku sekarang ni tengah
cuba minum air masak a.k.a air kosong banyak2...cam org yang dok makan
product Herbalife tu...tapi tak tahan gak la...5 minit sekali
kena pergi tandas....tak larat plak rasa...camner la diorang ni leh minum bergelen-gelen air
sehari.... admire betul aku kat diorang ni. aku plak dah la jenis bukan dok minum air
byk......adei...apa2 pun aku kena tabahkan hati..kuatkan minda yea yea yea..ha ha ha
macam fadhilah kamsah plak....kita tgk lah berhasil ke tak diet air kosong aku ni..
tapi aku nak bagi tau korang...diet air kosong ni, bleh jimatkan duit wooooooo....
minum byk so tak leh nak makan byk..sebab perut dah penuh air.....so makan sikit jer
tu yang best tu....he he perasan...nanti kalau dah betul2 lapo...sepinggan gak nasi habis.
Takpe....kena kuatkan semangat ni...OKlah...sampai sini dulu coretan aku untuk tahun ni.
Jumpa kita diarena blog ni..tahun depan.....adiosss.....

No comments: