Simanja dan Sicomel

Simanja dan Sicomel

Followers

Monday, December 10, 2012

Durian Crepe

Salam Isnin, selalunya bila hari isnin mesti ada mood malas tu nak pergi kerjakan.
Tapi sekarang no more..always bersemangat gitu..he he.. Hari ni saja nak cerita pasal durian crepe yg tgh hangat sekarang ni. Pada mulanya tak teringin pun nak makan tapi bila dah sekali cuba, terasa hari2 nak makan. Mula2 dulu sedih juga sebab tak tau mana nak cari durian crepe tu kat bintulu ni...alih2 macam org mengantuk disorongkan bantal....org lapar disuapkan nasi..he he (errk betul ke perumpamaan aku tu...layanzz). Ada la opismate aku ni promote durian crepe yg kawan atas kawan dia buat..so apa tunggu lagi, order la..tapi 2 minggu kemudian baru dapat...he he susah kot nak buat...
    Rasanya sedap, rasa durian fresh ditambah dgn fresh cream yg sangat berlemak....hu hu hu....pendek kata ia boleh menambahkan lemak di badan anda juga..ha ha ha..whatever yang penting rasa dia so heaven... bagi yg minat durian la..so kepada yg tak minat durian tu..bagi free pun taknak kan...
    Baru ni fren instagram aku ada juga buat bisnes ni...tapi yg menariknya dia bukan saja buat durian crepe....peanut butter crepe..strawberry crepe...blueberry crepe...wah warna warni sungguh...3 bantal sepuluh ringgit...berbaloi kot aku rasa sebab kat bintulu ni 6 bantal tapi saiz dia cuma lebih kurang 4cm x 2.5cm...ha ha macam siut je kan aku siap ukur lagi...tapi apa aku kesahkan sebab mana lagi aku nak cari...hantam sajalah... berbalik pada durian crepe ni..bila aku check resepi dia..takdelah susah sgt cuma masalah aku sekarang ni, aku takde peralatan utk membuatnya...mesti menarik kalau dapat buat sendiri...bagi pulak si dak rayyan tu makan..lagi berbaloi-baloi...hmmmm lagi berbaloi kalau dapat bagi my lovely hubby makan...hu hu hu rindu kat dia....(ooppss out of topic...sorry)...Apa2 pun suatu hari nanti aku akan berusaha juga untuk buat durian crepe ni..itu pun kalau ada durian di luar musim durian.  ^_^..

No comments: