Simanja dan Sicomel

Simanja dan Sicomel

Followers

Tuesday, October 23, 2012

Tentang Lady Boss


Salam selasa, hari ni nak kongsi cerita hari sabtu lepas...after saturday briefing.
Si lady boss ni panggil "mana rashita, saya nak jumpa"...terkezuuut juga maklum dok borak2 kat belakang tak hengat...he he...Alih2 masuk bilik..korang tau dia tanya aku apa...

"Rashita, awak resign sebab awak tak dinaikkan jadi HOD ke" 

Alamak, mana datang cerita ngarut tu...ada ke aku resign sebab tu...aku resgin sebab aku tak betah lagi bekerja dgn company yg takde HR ni...hu hu actually aku taknak kutuk2 company aku ni, sebab aku pernah mencari rezeki dan masih lagi mencari rezeki disini...tapi apa yang aku kesalkan...kenapa dia tanya aku soalan tu...adakah dia fikir company dia dah cukup bagus utk semua org....adakah aku ni kebulur sangat nak jadi HOD....oooooohhhh nonsense. Tapi kalau ikut logiknya pun...takkan korang nak jadi assistant sampai bila2kan....so mungkin dia sendiri sedar kot situasi tu..entoh..yg penting aku memang terasa sesangat dengan anak beranak diorang tu start dari bapak sampai ler ke anak. Bapak tu aku tak heran sangat tapi tang kena maki ngan mak dia tu depan org ramai dalam cafe lagi, tu yang aku takleh terima..sakit hati tu masih terasa sampai sekarang....kenapa la org besar2 ni tak selidik dulu sebelum sembur org....geram betui....yang si anak pun sama gak....mengada2 kata professional tapi emotional tak kena tempat. Macamana staff tak berontak...adei....dah la malas nak tulis lagi karang tak pasal2 kena saman dek kerana "memfitnah"....heh...bosan gak tulis pasal diorang ni...Bagi aku mudah jer...do respect other...then other will respect you....staff bukan minta utk direspect mcm org besar tapi minta direspect as human being dan org yg menjalankan tugas memajukan syarikat...bukan dilihat seperti org yg meminta sedekah ok. Kalau ckp elok2 kan bagus.. staff gembira...kerja lancar...hati senang...dan staff takkan teragak2 mendoakan kemajuan syarikat...Yea betul org baru boleh dicari...tapi pengalaman tu tak boleh dicari....belum tentu graduate boleh buat kerja...entah la...karang kalau aku tulis ni tak habis2 plak kang....Apa2 pun bak kata nabil...
"Lu fikir la sendiri"


No comments: