Simanja dan Sicomel
Followers
Thursday, September 29, 2011
Friday, September 2, 2011
Mummy ngan Daddy dah kerja.....arrrgghhhhhh
SALAM LEBARAN
Arrrggghhhhh hari ni baru raya ke-4..tapi mummy dah kena masuk kerja...Semalam Raya ke-3...mummy lepak kat rumah jer dengan Rayyan...daddy kerja. Hari ni Rayyan lepak ngan daddy plak sebab mummy kerja....kesian rayyan mesti bosan gila asyik memerap jer kat rumah...tapi nak buat macamana...terpaksala follow......Rayyan kena ingat...Daddy kan PERWIRA NEGARA..Sedia berkorban untuk negara.. (Walaupun rasa cam terpaksa jer kena kerja raya ke-3) Apa2 pun we proud to have you daddy. (mummy LUV U so much..mmuuuuah) Ok, sekarang mummy nak cerita pasal dak rayyan ni....pepagi raya sesudah mandi, sibuk nak pakai baju melayu sebab sepupu2 dia semua dah bergaya dgn baju melayu masing2......nak dijadikan cerita dah siap bergaya dgn "lebai" sekali, tak sampai 2 minit.....tok dia tegur..."La....ayennn kenapa baju basah?"...alamak tidakkkk kenapa anak aku lencun...kalau air biasa ok la sikit..ini lencun dgn susu coklat...aaayyyakkkk....tak sempat daddy tgk anak teruna dia pakai baju..hu hu huh...Apa lagi sepantas kilat aku bukak baju tu and then basuh...hu hu...Seb baik daddy balik dari sembahyang raya, iron balik baju tu...kalau tak tak berbaju melayu la anak terunaku itu...he he he......Tapi aku ni konpius gak kenapa rayyan ni still "lenja" habis baju basah.....tak makan pun basah...makan pun basah...adeiiii...apa2 pun aku bangga dgn dia sebab semua jenis makanan dia bedal....tak tolak langsung....eeemmmm semakin hari semakin bulat ler anak mummy ni. Ahhhaaa gambar raya....nanti mummy upload.....hari ni takleh sebab sibuk "bekerja". Ha ha ha...anywhere...bagi mereka2 yang bekerja hari ni...bekerjalah dgn hati yang "ikhlas".... ^-^...
Labels:
happinest
Sunday, August 28, 2011
Jenama Baru untuk Rayyan
Sudah tiba masanya kita menyambut hari raya aidilfitri... So seperti biasa, mummy ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN untuk semua blogger2s... Hari ni mummy buat 2 trip or round of shopping he heSemua dah beli...tahun ni beli apa yang patut saja sebab kami sekeluarga sambut raya 2 hari jer sebab daddy yen yen kerja...sedih tapi kena raya betul2 dua hari tu...Ok...post kali ni just to share cerita sikit la tentang perkembangan dak yen yen tu..Sekarang dah pandai bercakap dan banyak kerenah...so shopping tahun ni pun
dia tak byk involve sebab kena tinggal kat nursery...kalau bawa dia sekali alamatnya tak shopping la kami....sekejap nak air la...nak makan la...nak turun stroller la tak nak jalan la....pening gak...mana nak pilih barang mana nak tgk dia...org dah la ramai gila nak beratur kat cashier tu pun rasa cam nak pitam....tapi nak raya punya pasal...layan jer la...Tahun ni satu lagi percubaan baru untuk dak rayyan ni...tahun lepas cuba beli baju Jenama PONEY....tahun ni pun masih kekalkan PONEY + tidak ketinggalan jenama wajib rayyan...POOH...^-^Haaa...tahun ni kami cuba Jenama baru untuknya iaitu...
~
~
Just cuba T'shirt dulu...kainnya lembut gila.....uuuuiiihhh mesti best gila kalau pakai.....tapi entah ler best ke tak untuk si yen yen tukarang tak sampai dua minit...lencun dah baju tu terkena jejehan air liur yang sentiasa lenja tu..hu hu hu hu. Just tunjuk beg je la yea...sebab baju dah lencun mummy basuh untuk dipakai di hari raya nanti. Haaa satu lagi barang tak beli.....KASUT dia...ayyyakkkk esok kena kuar lagi...hu hu hu...
Labels:
happinest
Friday, July 29, 2011
Muka Rayyan bengkak....tidakkkkk
Tak tau pasal apa bengkak...sampai panas badan2....jap lagi nak bawak pergi check
takut juga apa2 karang....Moga rayyan cepat sembuh....MUmmy sayang rayyan
Labels:
happinest
Thursday, July 14, 2011
Latest picture of my champion
Labels:
happinest
Wednesday, July 13, 2011
Datang bersihkan blog yang dah bersawang....
Dah lama tak update blog...banyak cerita ni tapi tak sempat nak update......terlalu banyak juga perkara yang nak dikongsikan....cerita pasal dak yen yen tu, cerita pasal everything yang happy2, yang tak happy tak nak tulis....blog ni untuk perkara happy jerrrrr.......
eemmmm hari datang cuci2 dulu nanti baru upload cerita...cau cin cau dulu aaahhh
eemmmm hari datang cuci2 dulu nanti baru upload cerita...cau cin cau dulu aaahhh
Tuesday, May 31, 2011
Baru belajar Masak
Ngeh..ngeh...semalam takdok kerja sgt lepas balik opis, mummy buat
Puding Roti..
itu pun sebab roti yang mummy beli itu hari tak habis2...
sayang plak tgk roti tu...eemmmm walaupun rupanya camni,
tapi sodappppp...(he he puji diri sendir....tp i xkisah)
nak beli kat kedai takdok...lama dah teringin nak makan
baru semalam tercapai...Makan dgn kuah kastad
(kuah ek org panggil...he he he hentam sajalah) memang mavelessssss..
Makan sikit2 takut habis..hari ni nak sambung makan lagi..kih kih....
eeemmmm nak belajar buat apam plak lah....
sekarang ni org dah gila apam dot dot..
mummy nak try buat jugalah....mana tau menjadi....
tapi satu je masalahnya kalau mummy buat
dak yen yen tu tak suka sgt makan...dia lebih suka kuih lapis....
ish ish....tapi takpe nak buat juga..
Labels:
Mari Memasak
Subscribe to:
Posts (Atom)
